Ongai képzõmûvészek bemutatkozása
Az Ongai Kulturális Egyesület idei tervei között szerepel egy helyi képzõmûvészeti album megjelentetése, ahol a mûvészetek iránt fogékony, városunkból elszármazó vagy most is itt élõ alkotók mutatkoznának be alkotásaikkal. Addig is, amíg az album nem készül el, új rovatot indítunk, melyben hónapról hónapra bemutatunk egy-egy Ongán élõ vagy Ongához kötõdõ képzõmûvészettel (is) foglalkozó mûvész embert és néhány alkotását. Ez utóbbiakat sajnos újságunk hasábjain csak fekete-fehérben tudjuk közzé tenni, de az albumban mindenki számára színesben is megcsodálhatók lesznek a mûalkotások.
- T. L. -
Szarka Norbert
1984-ben születtem Miskolcon. 2002-ben érettségiztem az Eötvös József Szakképzõ és Mûvészeti Szakközépiskolában Miskolcon, majd ugyanitt 2003-ban díszítõfestõ szakon végeztem. Ezután 2007-ig az egri Eszterházy Károly Fõiskola hallgatója voltam, ahol rajz-vizuális kommunikáció szakon diplomáztam. A fõiskolán Bukta Imre, György István Csaba (Borgó) és Molnár László József voltak a mestereim. Kezük alatt "szabadon" tanulhattam, alkothattam, akik szemléletmódjukat, mind tudásukat õszintén igyekeztek átadni, a velük folytatott eszmecserék a késõbbiek során is nagy hatással voltak rám.
Munkáim szerepeltek 2007-ben az egri Bródy Sándor Könyvtárban, a IX. Zempléni nyári tárlaton, Sárospatakon, majd a XIX. Téli Tárlaton Miskolcon. Festészetemet évekig a klasszikus csendéleteknek, azok tanulmányozásának rendeltem alá, késõbb a modern realista és absztrakt festészeti törekvések felé fordultam. Témaválasztásaim során, mindig egy adott, általam érdekesnek tartott problémakörre próbálok a mûvészet nyelve által reflektálni.
A festészet számomra nem más, mint a képen belüli gondolatok sûrûsödése az alkotási folyamat során. A gondolati síkon megtett út legalább annyira fontos, mint maga a megszületett kép. Jelenleg a Hernádnémeti Református Általános, Két Tanítási Nyelvû és Alapfokú Mûvészeti Iskola képzõmûvészet tanára vagyok, ahol igyekszem helytállni, és tovább adni a megszerzett tudásomat, látásmódomat, illetve elõsegíteni a szabad alkotói folyamatot a tanítás során.